Upravit stránku

Historie společnosti od roku 1992

2015

webové stránky v rekonstrukci

2009

 

2008

Začátek roku proběhl ve znamení pokračující expanze na americký trh. Aby bylo možné uspokojit rostoucí poptávku, řada českých výrobců dublovala formy. Přicházejí také nové projekty z oblasti bezpilotních letadel, z nichž dva se v tomto roce dostaly do fáze výroby modelů forem a vlastních laminátových dílů.

Postupně se rozbíhá sériová výroba modelu VIVA – v roce 2008 byla zákazníkům předána první dvě letadla. V Německu u firmy Wezel Flugzeugtechnik zároveň probíhají testy a kompletní certifikace letounu.

Po otevření Schengenského prostoru se firma vydala na tři lety do zahraničí, spojené s veletrhy, kde s úspěchem prezentovala výsledky několikaleté práce.

2007

Leitmotivem roku byly zejména velké projekty z oblasti lodního průmyslu. K těm nejdůležitějším patřil zejména devítimetrový lodní trup pro švýcarského zákazníka. Více než 30 doposud vyrobených lodí tohoto typu získává cenné trofeje na prestižních závodech v Evropě i v zámoří.

Na obratu, který oproti minulému roku zaznamenal navýšení o 13 %, se významnou měrou podílí také relativně nová oblast bezpečnostních prvků. K těm patří jednak výroba balistických panelů do neprůstřelných vest pro renomovanou firmu, jednak produkce helem pro armádu a policii.

Letecký průmysl již od počátku roku nabírá obrovské tempo, zejména ze strany USA. Česká republika se stává předním dodavatelem ultralehkých letedel pro americký kontinent. Pro většinu českých výrobců dodává komponenty právě COMPOSIT AIRPLANES spol. s r.o.

Prototyp vlastního letounu VIVA se dostává do finální fáze. Společnost ho s úspěchem předvedla na mezinárodním veletrhu Aero v německém Friedrichshafenu.

Společnost kolauduje poslední výrobní prostory, které se ke konci roku rozkládají na 2 500 m2, a rozšiřuje počet zaměstnanců na celkových 50.

2006

Až doposud se firma zabývala převážně výrobou forem a laminací. V roce 2006 přichází nová zkušenost s kompletací vlastního letadla v podobě dokončení prototypu vlastního ultralehkého sportovního letounu VIVA. Ten byl 26. dubna 2006 na letišti v Chocni panem Unzeitigem slavnostně zalétnut. Ve druhém pololetí se pracuje především na vývoji a certifikaci letadla. Zároveň probíhá příprava pro sériovou výrobu.

Koncem roku bylo kolaudováno dalších 1000 m2 certifikovaných prostor pro laminování. Zde firma otevřela nové pracoviště s technologií RTM, která se rychle rozbíhá a nachází uplatnění zejména v automobilovém průmyslu a při výrobě autobusů.

Firma oproti předchozímu roku zvýšila obrat o 15 %.

2004

Rok 2004 je pro COMPOSIT AIRPLANES spol. s r.o. především rokem investic. Po mnoha letech pronájmů firma zakoupila současné budovy, které lze zcela přizpůsobit potřebám výroby.

2003

V roce 2003 probíhá především sériová produkce řady letadel. Firma přibírá další zaměstnance a poprvé vystavuje na leteckém veletrhu Aero v německém Friedrichshafenu, kde získává několik nových zákazníků.

Na podzim Composit Airplanes navázala spolupráci s firmou Bilsing Automation, která se zabývá výrobou robotů a veškeré mechanizace a automatizace pro automobilový průmysl. Výrobní program se tak rozšířil o karbonová ramena pro výrobní linky renomovaných producentů automobilů a autobusů.

2002

Firma v roce 2002 dokončila a předala dva velké projekty. Prvním byla výroba a odzkoušení prototypu hydroplánu pro německého zákazníka, druhým dokončení forem a zahájení výroby prototypů celolaminátového jednomístného kluzáku APIS s motorem HIRT, skládajícím se do zadní části trupu.

2001

Composit Airplanes získala na leteckém veletrhu v Jihlavě své první ocenění - třetí místo za rozvoj technologie při výrobě letadel.

1999

Firma uzavřela strategickou smlouvu s velkým výrobcem akrobatických a dopravních letadel typu Extra o dodávkách většiny laminátových dílů. Pro českého dodavatele svědčil kromě kvality produkce i fakt, že poskytuje komplexní služby, od modelu přes návrhy až po zhotovení speciální formy.

1995

Společnost navázala spolupráci s hradeckou firmou TL-Ultralight, od níž získala zakázku na potahování 160 kusů letadel značky Condor.

1992

Historie COMPOSIT AIRPLANES spol. s r.o. začíná v roce 1992 u německé firmy RANS, která zadala stavbu ultralehkého letadla Coyote R6 a Sacota S10. Po zhruba roční spolupráci se firma přesunula do České republiky, vybudovala solidní zázemí a vykročila do oblasti leteckého průmyslu. První objednávkou bylo sestavení sedmi letadel a pěti stavebnic celolaminátového letadla Pulsar pro německé zákazníky.